איך לכתוב קורות חיים מוצלחים?

קורות חיים כתובים היטב הם כלי חשוב בעת חיפוש עבודה. זאת הדרך של מעסיקים פוטנציאליים לראות מי אתם, מה הכישורים שלכם וכמה ניסיון יש לכם. קורות חיים משכנעים הם מה שיעשה את ההבדל בין לוותר עליכם לבין לרצות להעסיק אתכם במשרת החלומות שלכם. אז איך לכתוב קורות חיים טובים? הנה כמה טיפים מאיתנו.

התאמת קורות החיים למשרה

אין דבר כזה “וואן סייז” בקורות חיים. אותו מסמך לא יתאים לכל עבודה, ולכן חשוב להתאים אישית את קורות החיים שלכם למשרה הרצויה – תוך כדי הדגשה של הכישורים הרלוונטיים ביותר שתואמים את דרישות התפקיד. בדקו מה תיאור התפקיד של המשרה הרצויה ובצעו שינויים בהתאם לכך. למשל, אם אתם שולחים קורות חיים למשרת מתכנת, שימו לב שאתם מציינים שאתם יודעים לכתוב בשפת הקוד שצוינה בדרישות המשרה, ורצוי באופן בולט. 

תמצות ובהירות

בעת כתיבת קורות חיים חשוב לארגן אותם בצורה שתהיה קלה לקריאה והבנה. השתמשו בכותרות, תיאורים תמציתיים ופונט קריא. זה רלוונטי גם לתוכן עצמו, שצריך להיות ברור – וגם לעיצוב שצריך להקל על חווית הקריאה.

הבלטת ההישגים והיתרונות

לכל אחד מאיתנו יש הישגים ויתרונות שצברנו במהלך השנים, וחשוב להדגיש אותם בעת כתיבת קורות חיים. אז במקום לרשום את כל תחומי האחריות שהיו לכם בעבודות השונות – הדגישו במקום זה את ההישגים והתוצאות שהשגתם. כך תוכלו להראות את הערך שאתם מביאים בצורה מודגשת.

כתבו רק על ניסיון עבודה רלוונטי

כן, כולנו מלצרנו אחרי הצבא, אבל לא תמיד זה יהיה רלוונטי לקורות החיים, לא לעבודה כבנקאי בכל מקרה. בחרו רק את העבודות הנכונות ביותר. רשמו את הניסיון שלכם בסדר כרונולוגי הפוך, החל מהתפקיד האחרון שביצעתם.

רקע חינוכי, לימודים והסמכות

כללו גם את כל מה שלמדתם במהלך השנים שיכול להיות רלוונטי. גם אם זה היה קורס קטן בעבודה הקודמת – אם זה מתאים לתפקיד שאתם רוצים, זה יכול להקפיץ את קורות החיים.

עזרה חיצונית

מחפשים מי שיעזור לכם בתהליך כתיבת קורות חיים? אפשר לפנות לגורם מקצועי שיחסוך לכם זמן ומאמץ רבים. הטכנולוגית מתמחה בתחום זה ויכולה למנף את קורות החיים שלכם לגרסה המוצלחת ביותר שלהם. אם אתם רוצים קורות חיים מרשימים ומקצועיים שימשכו תשומת לב – הטכנולוגית פה בשבילכם!

הקריירה שלך מתחילה כאן.
חיפוש משרות בחינם.

שתף

דילוג לתוכן