בואו נהיה מנטורים

תוכנית מושל מסייעת לנערים מהפריפריה לצאת ממעגל העוני ולהגיע רחוק. אנחנו יכולים לקחת בזה חלק

זאב בראל

אל הבמה בכנס שהתקיים השבוע בתל אביב עלה טל, בחור חסון ונאה וסיפר, ״גדלתי להורים גרושים, בשכונת עוני. אמנם למדתי בבית ספר, אבל רוב הזמן עבדתי כדי לעזור למשפחה, ובגרויות לא סיימתי״. 

טל סיים בתודה למי ששינה את מסלול חייו: ״אחרי הצבא ניסיתי להשלים בגרויות תוך כדי עבודה ואז פנו אלי מתוכנית מושל ושינוי את חיי, את חיי הורי, אחי ואת חיי ילדיי שעוד לא נולדו״.

לצאת ממעגל העוני
הכנס עסק ב-“דרכים לשימור ג’וניורים בארגון”, ועל זה רציתי לכתוב במקור (ומבטיח שעוד אכתוב על זה), אבל הסיפור של טל הביא אותי לעשות פיבוט, ולספר יותר על ״תוכנית מושל״, שארגנה את הכנס, ושלא ידעתי עליה כלום עד השבוע.

התוכנית פועלת בכפרי נוער בסיכון – נערים ונערות שהוצאו מבתיהם, ומשלבת אותם בשוק העבודה מספר ימים בשבוע. הנערים, למשל, מצטרפים לצוותי QA בחברות הייטק ומשלבים עבודה מעשית עם למידה.

 

מידי שנה נבחרים 160 חיילים משוחררים שמקבלים מעטפת מושלמת: מימון מלא של הלימודים, מכינות אקדמאיות, סדנאות ניהול זמן, לימודי אנגלית עסקית, שיעורים פרטיים בנושאים שונים, ליווי של מנטורים, חשיפה למקומות עבודה ועוד ועוד. הלוואי על הילדים של כולנו.

כסטודנטים, משתתפי התוכנית משולבים כבר במהלך השנה השלישית בשוק העבודה. יש לא מעט חברות, כמו אינטל, מיקרוסופט וגוגל שמשלבות אותם במשרות חלקיות, ואף מכשירות אותם לתפקידים השונים.

קפץ לממוצע של 90
כך התחיל גם טל, שלא ידע לבחור את מילים להודות לתוכנית ששנתה את חייו. כיום הוא סטודנט שנה ג’ לפיזיקה עם ממוצע ציונים של 90. יש לו, כמו לכל הסטודנטים בתוכנית, מוטיבציה מיוחדת להוכיח שהם היו בחירה נכונה. כמו שאר חבריו, גם טל יודע איך זה להיות למטה ולכן הוא לא יוותר בקלות ולא יתפנק.

היעד הבא של תוכנית מושל, לאחר שהסטודנטים סיימו את התואר, היא לשלב אותם בשוק העבודה.   ואכן, מטרת הכנס הייתה לחשוף את נציגי המעסיקים ליתרונות שבקליטת בוגרי התוכנית. שום דבר לא מובן מאליו אצלם, הם יודעים להילחם על כל משרה, וגם להודות על כל דבר שיעשו בשבילם ולא ימהרו לעזוב מקום שיעשה להם טוב.

הם תמיד זוכרים מאיין באו. סטטיסטית, השכר של בוגרי תוכנית מושל גבוה פי ארבעה מסכום המשכורות של שני הוריהם יחד. עד כה נהנו מהתוכנית כ-600 ישראלים.

מה אנחנו יכולים לעשות?
התוכנית מחפשת ארגונים שירצו לקחת חלק כמנטורים לבני נוער, כמעסיקים, כמרצים.

במסגרת תוכניות ההתנדבות שלנו, ניתן להיפגש עם נערים בתחילת דרכם בתוכנית ולהיות להם חונכים ומנטורים.

ככל שנבין ששילוב של סטודנטים מסוג אלה בשלב מוקדם בתואר אצלנו בחטיבה – יהיו לנו עובדים סופר איכותיים, מחויבים, עם ה- DNA המתאים, שמוקירים את ההזדמנות שניתנה להם ולכן יישארו לאורך זמן.

אם רוב החבר׳ה שם הם כמו טל, אני בטוח שלא נתחרט.

הקריירה שלך מתחילה כאן.
חיפוש משרות בחינם.

שתף

דילוג לתוכן